Binnen het Montessori-onderwijs neemt de natuur een belangrijke plaats in. Kinderen krijgen de kans om natuur te ervaren, ervoor te zorgen en de natuur te respecteren. Naast het Wonderwoud en de schooltuin, komt er binnenkort een derde natuurplek bij onze school: een groen blauw schoolplein. Deze drie natuurplekken zullen met elkaar een prachtig geheel om de school heen vormen.

Een groen blauw schoolplein, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van natuurlijke materialen, is goed voor het klimaat, gezond voor de kinderen en het maakt hen spelenderwijs vertrouwd met de natuur.

Spelen in de natuur vraagt ook creativiteit en prikkelt de fantasie. En dat is weer gunstig voor het (sociale) welzijn van de kinderen. Win win! Achter de schermen is de schoolpleincommissie al een poosje bezig met dit project. De financiering voor de het groen-blauwe fundament is al binnen! We werken nog aan financiering voor enkele uitbreidingen.

In schooljaar 2022-2023 zijn ouders, kinderen en docenten aan de slag gegaan om alle ideeën uit te werken in een maquette, plattegrond of ander mooi ontwerp en de ouders konden ook hun input geven. In 2023-2024 is het ontwerp definitief gemaakt en is het plein gerealiseerd!

Word jij groene schoolplein fan?

We hebben dit prachtige project samen met alle betrokkenen gerealiseerd, waaronder veel ouders. Voor het onderhoud en nog wat gewenste verbeteringen hebben we echter nog hulp van ouders of andere enthousiastelingen nodig! We zijn op zoeknaar echte groene schoolplein fans!

Word jij enthousiast hiervan? En wil je ons helpen met:

• fondsenwerving voor uitbreidingen
  • ondersteunen bij het onderhoud

Of heb je nog andere ideeën? Laat het ons weten op: groenblauwplein@gmail.com